Tuesday 31 January 2017

Kulak Nezlesi

Bende ilk defa duydum :D

Bizim 14 aylık küçük bir kaç akşamdır yer beğenemiyor, bir oraya bir buraya atıyor kendini yatakta :( Sabah baktım kulağı akmış ve kulağını elletmiyor. Burun akıntısı da var. Bu arada diş de çıkarıyor. Bize doktor yolu gözüktü yine.

Doktorumuz muayene etti ve kulak nezlesi olmuş dedi. Bir yaşıma daha girdim.
Tabi bademciklerde şişmiş, aldık antibiyotiğimizi geldik eve.

Kulak nezlesi (efizyonlu otitis media) orta kulakta yapışkan sıvı toplanması imiş. Genelde iki yaş civarında görülürmüş. . Kulakta biriken sıvı ses titreşimlerinin iletilmesini engelliyormuş. İleri derece durumlarında işitme kaybı da olabilirmiş.

Bu arada ben devit ve demir vermeyi bırakmıştım. Gerçi demiri neredeyse hiç vermedim. Doktor artık 1 yaşından sonra da devam ediyoruz vitaminlere dedi ve multivitamin bir ilaç yazdı adını hatırlamıyorum. Ancak eczane de yokmuş, eşdeğeri POLİVİT verdiler. Kontrolde sordum doktora sizin yazdığınız yok diye. Evet biliyorum ama benim ilaç seçim kısmımda da başkası yok mecbur onu yazıyorum dedi. Burda bir iş dönüyor ama bende anlamadım :)

No comments: