Wednesday 19 October 2016

Birinci Sınıf Haftalık Beslenme Listesi

6 yıl geride kalmış ve bizim kız büyümüş okullu olmuş. Ailecek okul heyecanımız başladı :). Ailecek çünkü küçük kızımızda en az bizim kadar heyecanlanıyor ablasının gidiş ve geliş zamanlarında.

Okul deyince sadece dersler ve öğreneceği şeyler  yok. En başta gelen temel sıkıntıda çocuğun beslenmesi. Bir çok çocuk okula kahvaltı yapmadan gidiyor yada sabah sabah pek bir şey yiyemiyor. Dolayısı ile beslenme çantasının düzeni çok daha önem kazanıyor.

Bu noktada sağolsun öğretmenimiz bizim için düşünmüş ve güzel bir beslenme listesi çıkarmış. İhtiyacı olan anneler için paylaşmak istedim:


Pazartesi: Börek veya poğaça + ayran + meyve
Salı:  Simit + Kahvaltılık(peynir,zeytin,domates) +süt + meyve
Çarşamba: Salata +meyve suyu +meyve
Perşembe: Çikolatalı, pekmezli, ballı ekmek veya kek + süt + meyve
Cuma: Tost veya sandviç (peynirli) + meyve suyu +meyve

notlar:
  1. Meyve yerine fındık, ceviz, badem, kuru üzüm vb. koyulabilir.
  2. Öğrencilerimizin kolay yiyebilmesi için meyveler dilimlenmiş olmalıdır.
  3. Yiyecekleri uygun bir kaplara koyunuz.
  4. Geniş bir peçete ve ıslak mendil koyunuz.
  5. Yiyeceklerimiz evde hazırlanırsa daha sağlıklı olur unutmayalım.

Öğretmenimiz hazır gıdalar konusunda çok hassas, her seferinde hazır şeyler göndermeyelim diyor. kendisininde çalışan bir anne olduğunu ama asla hazır şeyler almadığını söylüyor. Anneler kendinizi hazıra alıştırmayın diyor. 

Bu noktada öğretmenimize sonuna kadar katılıyorum. Kek, poğaça, börek fazlaca yapıp buzluğa koyuyorum. Yoksa tazesi çıkarıyorum buzluktan. Tabiki dondurulmuş olunca besin değerleri düşüyor diyeceksiniz. Ama hazır gıdaya nazaran halen çok daha iyi bir alternatif diye düşünüyorum. Meyve suyu ve limonatayı da kendim yapıyorum. Tabiki arada çocuk arkadaşları gibi hazır kutular almak istiyor, ona da arada izin veriyorum.

No comments: